Nog een Simpel Jurkje

- oktober 23, 2018


Hij is zo leuk om te haken, en zo lekker snel klaar!

Deze kleuren grijs had ik (ook) nog liggen en het leek me leuk om er dit keer een 2-kleurig jurkje van te haken, beetje variatie in de garderobe van Tess Knipogende emoticon



Om geen rare boord te krijgen (half lichtgrijs, half donkergrijs) moest ik de mouwen iets aanpassen.
En hij kreeg een zakje.
De link naar het patroon van het jurkje vind je in deze post, de aanpassingen hieronder:

De mouwen:
  • In plaats van gelijk met het reliëfstokjes patroon te beginnen haak je eerst 1 toer gewone stokjes met donkergrijs en daarna 1 toer reliëfstokjes. De mouw is nu dus 1 toer langer.
Het zakje:
  • Zet op met 16l. 1st in de 4e l vanaf de haaknaald, 12st, keer (je hebt nu 14st. De 3l tellen als 1 stokje). Haak nog 5 toeren stokjes en 1 toer reliëf stokjes. Hecht af en naai het zakje 8 toeren vanaf de boord, links of rechts, op het jurkje.



De achterkant wordt ineens 'spannend' door het dubbele kleurgebruik Emoticon met brede lach
Alhoewel ik de andere 2 ook erg mooi vind moet ik eerlijk zeggen dat dit tot nu toe mijn favoriet is!

Garen:  Zeeman Royal licht & donker grijs
Haaknaald: 3,5 & 4
Patroon: Simpel Jurkje

You May Also Like

1 message(s)