Dahl Sheep

- augustus 03, 2020


Wederom volgde ik een aquarel tutorial van Lindsay Weirich.

Qua tekenen maakte ik me er dit keer makkelijk vanaf. Ik trok het schaap over van een foto van internet. Ik had geen zin om veel tijd in een tekening te steken want ik vind dat zonde van mijn tijd als de aquarel mislukt. En die kans was groot want ik ben niet zo goed in het 'loose' schilderen, iets wat Lindsay als de beste kan.

Ik ging voor dezelfde kleuren als zij gebruikte maar aangezien ik een ander merk aquarel verf heb (Van Gogh) pakte het heel anders uit. En in plaats van magenta kwam mijn permanent rose violet het dichtst in de buurt.

Als ik heel eerlijk ben ben ik niet zo happy met deze combi, alhoewel hij er in het echt iets beter uit ziet dan op mijn beeldscherm. Vooral het ultramarijn blauw is net even te. Maar goed, het 'is what it is' zoals Lindsay zegt.

Het volgen van de tutorial was leuk om te doen maar in plaats van kijken naar mijn eigen referentie foto volgde ik alles wat Lindsay deed tot op de letter en daardoor vergat ik mijn eigen 'shadows and highlights'. Mijn foto kwam wel aardig overeen maar toch...

Er zijn stukjes in de aquarel die ik mooi vind, de bek bijvoorbeeld, maar ook stukjes die ik afschuwelijk vind: het oor achter de hoorn. Veel te streperig.


Ik denk erover om hem nog een keer te maken en dan meer op mijn eigen foto te letten. En nog beter mijn best doen op het losse schilderen. 

You May Also Like

0 message(s)