Why Fit In

- juni 26, 2020


De eerste complete pagina in mijn Quirky journal.
De Quirky journal, zoals zij hem noemt, maakte ik naar een idee van Denise Lush, een YouTuber die ik met heel veel plezier volg. Zij doet ontzettend leuke dingen en ik krijg heel veel inspiratie van haar.

Hij is gemaakt met pagina's die ik uit mijn vierkante Dylusions Creative Journal scheurde. Ik wil niet zeggen dat die journal een miskoop is geweest want ik kan de inhoud gebruiken om mijn eigen albums te maken, maar achteraf had ik die beter niet kunnen kopen, net als mijn large Creative Journal. Ik werk gewoon het liefst in mijn zelf gemaakte mini journals.

De quirky journal dankt zijn naam aan de vreemd gevormde pagina's waaruit hij bestaat. Deze pagina is nog niet zo spectaculair, het is de laatste in het album, alleen de golfrand maakt hem iets anders dan anders.

Voor de 1e laag van de achtergrond gebruikte ik de grote gel plate van de Ranger set. Ik ben erg blij dat ik die aangeschaft heb want het werkt fantastisch!
Daarna stencilde ik met verschillende stencils en kleuren.

Omdat ik wil proberen al mijn collage materiaal door elkaar te gebruiken zocht ik ook in mijn Art by Marlene boekjes naar leuke afbeeldingen en zo rolde deze vreemde zeemeermin eruit.


Het lijf, het gezicht, de ogen, de vissenkom, de kwal en de zeester zijn van AbM, de rest zijn Dylusions stempels.
Van de rare hoed met ogen gebruikte ik voor een andere pagina de tentakels en nu kwam de rest dus goed van pas.

Het inkleuren deed ik met polychromos kleurpotloden, dat past in mijn ogen beter bij de afbeeldingen van Marlene die ook wat zachter van kleur zijn.


You May Also Like

0 message(s)