Valentina Trui

- januari 27, 2020


Waar ik het patroon van deze trui voor het eerst zag weet ik niet meer.
Maar ik weet nog wel dat ik meteen naar Gek op Haken ging om het gratis patroon te downloaden want ik vond hem zo mooi!

En toen was het zoeken naar het juiste wol en een mooie kleur en dat viel nog niet mee. Want had ik geschikte wol gevonden dan vond ik de kleuren weer niet mooi.
Uiteindelijk kwam ik terecht bij Drops Lima. Mooie kleuren en ook nog eens geen dure wol want ik kocht het nog net in de laatste week van de Drops party bij Wolplein.


Achteraf had ik misschien een iets minder 'compacte' wol moeten kiezen want het kant  van de mouwen is minder luchtig geworden dan ik gehoopt had ondanks dat ik het patroon nog ietsje aangepast heb. Maar dat neemt niet weg dat ik heel erg tevreden ben over het eindresultaat.

Naast het kantpatroon paste ik ook de halslijn aan. Het originele patroon heeft een lage V in de rug en een rechte hals aan de voorkant. Ik houd niet van een blote rug en ook niet van zo'n hoge halslijn aan de voorkant dus pakte ik er een T-shirt bij met een mooie ronde hals, haakte die na en gebruikte het patroon van de voorkant voor de achterkant.

Wat ik bij een volgende (want die gaat er vast nog komen in een wat dunner, luchtiger garen) ook anders ga doen is hem een klein beetje taille geven, dan valt hij nog iets mooier.






You May Also Like

0 message(s)