Art doesn't have to be perfect

- februari 22, 2019


Mijn 1e Mixed Media pagina is een feit. En wat heb ik er ontzettend van genoten.
Van het tekenen en schilderen van het meisje tot het knippen, plakken en kliederen met verf en andere materialen.

Het is nog lang niet perfect maar zoals de quote van deze pagina al zegt: art doesn't have to be perfect.
Ik heb voor de 1e pagina van mijn journal bewust voor deze quote gekozen omdat ik nogal de neiging heb perfect te willen zijn. En vooral in het tekenen en schilderen moet ik dat een beetje los laten anders bederft het mijn plezier.


Ik ben echter zeer tevreden over deze tekening en hoe ik hem ingekleurd heb.
Ik heb me hiervoor laten inspireren door Andrea Gomoll. Haar meisjes en andere tekeningen vind ik ontzettend mooi en door het kijken naar haar YouTube filmpjes (vooral de Artsy Advent Calendar 2016 is ontzettend gaaf)  heb ik een hoop geleerd wat betreft het opbouwen van de lagen aquarel.


Het opbouwen van de achtergrond was nog wel even een dingetje. Waar te beginnen en waarmee? En welke kleuren? Maar ook dat is in mijn ogen goed gelukt. Behalve de ruitjes met modeling paste. Het ziet er zo aardig goed uit maar dat heeft heel veel voeten in aarde gehad. Goedkoop is in dit geval duurkoop :-(

Ik kocht een potje van het merk Deco Art en volgens de beschrijving is het een ondoorzichtige witte pasta. Tot mijn verbazing was ik echter na een tijd mijn ruitjes helemaal kwijt. Ik dacht dat het misschien kwam door de materialen die ik eronder had gebruikt maar een testje op een stuk kraftpapier was niks beter. Met een beetje gesso erdoor blijft het gelukkig wel mooi wit maar daar had ik voor deze pagina niets aan. Die heb ik met een witte posca pen stuk voor stuk gekleurd.


Gebruikte materialen: 

Caran D'ache Neocolor II, gesso, pagina's uit een oud boek, vel dessin papier, clear stamps, acryl stiften, washi tape, modeling paste, dutch doobadoo stencil, aquarel verf, zwarte en witte pennen

You May Also Like

0 message(s)