Nog een variant

- november 10, 2018


Het lijkt er op dat dit enige is wat ik doe: simpele jurkjes haken Emoticon met brede lach.
Niets is minder waar. Ik heb zelfs, tegen mijn principes in, meerdere projecten op de naald staan.

Helaas zijn niet alle haakwerkjes geschikt om bij te Netflixen dus tijdens de koffie pauze haak ik meestal aan iets anders, iets waarbij ik echt op moet letten.

Stortte ik mij vorig jaar op de sjaals omdat ik daarbij zo heerlijk mijn series kon kijken, nu zijn het dus de jurkjes. En ja, als dochterlief vraagt om weer een ander kleurtje dan doe ik dat natuurlijk Knipogende emoticon.
Maar wat me misschien een nog grotere kick geeft dan het haken van dit geweldig leuke jurkje is dat het patroon inmiddels al meer dan 200x gedownload is. Echt helemaal te gek!


Dit keer dus een donkerrode met voor de variatie de sluiting aan de voorkant en grijze accenten langs de boorden.


Omdat ik de naad  niet aan de achterkant wilde hebben heb ik de keringen verlegd naar de zijkant.
Hierbij de aanpassingen voor deze variant:

  • Sluit de 8ste toer met een hv in het 1e stokje van de toer en knip de draad af. Keer.
  • Leg de voor- en achterpanden op elkaar (de voorkant is dit keer de kant van de sluiting). Leg het bovenstukje met de achterkant naar boven voor je neer  en hecht aan met een hv in de 1e lossen ruimte van het achterpand (de losse ruimte aan de rechterkant dus). Haak 2 st in die lossen ruimte (3l + 1 st of een beginstokje + st), haak st op alle st. 2 st in de lossen ruimte aan het einde, 2 st in de eerstvolgende lossen ruimte, st op elk st, 2 st in de lossen ruimte, sluit met een hv in de 3l of het beginstokje.
  • Haak nu verder volgens het patroon. De 'naad' komt nu aan de zijkant te liggen. 
  • Voordat je aan het einde verder gaat met de boord haak je eerst een rand vasten met een andere kleur met de goede kant van je werk naar je toe. Daarna ga je verder met de boordsteek in de 1e kleur.
  • Langs de hals en mouwboorden haak je ook eerst een rand vasten met een andere kleur voor je verder gaat met de boord. Aan de mouwen haak jevervolgens eerst een toer stokjes en dan nog een toer reliëfstokjes. Hetzelfde doe je bij de hals.
  • Knoopjes erop en je hebt weer een heel ander jurkje. 



Garen: Zeeman Royal 2 bollen donkerrood en een restje donker grijs
Haaknaald: 4
Patroon: Simpel Jurkje 

You May Also Like

2 message(s)