Zelf gel nagels zetten

- maart 20, 2020


Ik heb altijd al van mooie, lange nagels gehouden.
Helaas ben ik een enorme nagelbijter dus ik moet het niet hebben van eigen kweek hahahaha.

Eind vorig jaar besloot ik dat het welletjes was met het normale nagel lakken (1 dag is het mooi (als je geluk hebt) en dan vliegt het er aan alle kanten al weer af). Dit lakken deed ik omdat ik het mooi vind maar ook om het nagelbijten tegen te gaan, wat op zich redelijk hielp. Ik besloot de nagelspulletjes bij onze dochter op te halen (die was gestopt met het nagels stylen na de komst van onze kleindochter) en het zelf te gaan proberen.

Ik kocht een flesje Builder In A Bottle (BIAB) van The Gel Bottle want dat leek me super makkelijk: het is een primer en base in één, het is self leveling (strijkt zichzelf glad), en je brengt het aan als een nagellak.
Het is wat dikker dus met één of twee dunne laagjes heb je al een stevige basis. Daarna doe je er een gellak op (de Teddy is van zichzelf trouwens ook al een hele mooie kleur (zie hieronder) dus het hoeft niet), aflakken met een topcoat en klaar ben je (tussen elk laagje wel ff in de UV lamp natuurlijk).

De eerste keer deed ik 2 laagjes op mijn hele korte nagels (mijn duimnagel was vlak voor die tijd nog ingescheurd en helemaal scheef) en was zeer benieuwd hoe lang het zou blijven zitten.

De zachtroze kleur is de BIAB, kleur Teddy

Twee weken later zat het er nog mooi op maar ik wilde dolgraag weer oefenen dus vijlde ik de bovenste laagjes eraf maar liet een dun laagje BIAB zitten om een mooie, stevige nagel te houden.

De uitgroei behandelde ik net als ik de 1e keer de hele nagel deed (licht opruwen met een vijl en ontvetten met een pro bond), bracht weer 2 dunne laagjes BIAB aan over de hele nagel en daarna gellak. Dit keer koos ik voor zwart en army green (Pink Gellak). Die laatste is echt een super mooi kleurtje, er zit een heel subtiel glittertje in.


Deze heb ik er 2,5 week op gehad en ze hadden nog wel langer kunnen zitten maar ik had alweer zin in iets anders.

Elke keer leer ik weer wat nieuws want bij de volgende set (zie hieronder) heb ik mijn duimnagel, die nog steeds scheef was, bijgewerkt dmv een sjabloon en de BIAB. Dat ging niet vanzelf, dat kostte heel veel geduld en tijd, maar het is redelijk goed gelukt. Voor de rest is het model van mijn nagels bij lange na (nog) niet perfect maar ik heb me alleen nog maar bezig gehouden met het langer laten groeien en niet zozeer met de vorm.


Op deze set wilde ik ook stempels en glitters uitproberen. Beide gingen me goed af en ook het aanbrengen van de donkerrode gel ipv gellak was niet zo moeilijk. Eigenlijk is dat zelfs makkelijker want waar gellak dun is en makkelijker in de nagelriemen kan lopen is gel dikker en blijft zitten waar het zit.

Na weer 2,5 weken waren mijn nagels toch echt wel al lang geworden en werd het tijd er eens wat model in te brengen. Ik koos voor een oval shape en wat ben ik daar blij mee. Ik vind het zo elegant hahahaha.
Het was wel heel lastig om te bedenken wat ik dit keer op de nagels moest doen want ik heb zo ontzettend veel ideeën, maar uiteindelijk is het dit geworden...

Tot nu toe ben ik heel erg blij met hoe de BIAB uitpakt. Het maakt mijn broze nagels een stuk steviger waardoor ik ze eindelijk zonder problemen langer kan laten groeien. De gel laat tot nu toe niet los, ook na 2,5 week zie ik geen lifting, en daardoor wordt het bijwerken ook een stuk makkelijker. Het is niet goedkoop maar je kan er 25 tot 65 setjes mee doen volgens de informatie van The Gel Bottle.

Er gaat veel tijd zitten in het doen van mijn eigen nagels want ja, ik ben geen nagelstyliste, ik heb er niet voor geleerd, maar ik vind het wel ontzettend leuk om te doen. En wat ik niet weet vraag ik mijn dochter of zoek ik op op YouTube. Daar is ook ontzettend veel informatie te vinden.

Het is niet mijn bedoeling regelmatig blogposts over mijn nagels te schrijven, maar het is iets wat me op het moment heel erg bezig houd (20-03-2020: ik schreef deze post al eerder en tja, helaas moet ik zeggen dat andere, minder leuke dingen, me nu meer bezig houden) en ik vond het wel leuk om jullie te vertellen wat mijn ervaring is tot nu toe, misschien heeft iemand er iets aan Knipogende emoticon.

You May Also Like

0 message(s)