Rudolph C2C dekentje

- december 07, 2019


Hoe leuk is het dat je smaak steeds weer veranderd.
Corner to corner haken vond ik helemaal niks toen ik het voor het eerst zag. Al die blokjes.......nee het was niet mijn ding.

Maar wat bleek: toen ik met de Scheepjes CAL bezig was (ik moet nog steeds 1 deken afmaken Verlegen emoticon) en een aantal lapjes in de c2c steek moest haken vond ik het wel heeeel erg leuk om te doen. Dus hoefde ik niet lang na te denken toen ik het Rudolph dekentje van Repeat Crafter Me zag, het kerstkado voor Tess Knipogende emoticon.

In de eerste instantie wilde ik hem naar dat voorbeeld haken, maar ik ben niet zo van de groen en er zat wel heeeeeeel veel groen in. En eigenlijk vond ik het ook leuker als hij een kerstmuts op had dus besloot ik mijn eigen Rudolph te maken, maar wel met die Rudolph als uitgangspunt.


Uiteindelijk heb ik nog best veel veranderd. Zo kreeg hij niet alleen een kerstmuts maar paste ik zijn neus, oren en geweien aan en kreeg Rudolph ook een mond.

Dit alles deed ik in Stitch Fiddle, een ontzettend handig programma! Het is gratis en als je klaar bent kan je je ontwerp downloaden en volgens de tekening haken.
Maar al snel kwam ik er achter dat via de tekening haken heel erg lastig is. Gelukkig kan je voor een klein éénmalig bedrag (of een abonnement voor een jaar als je van plan bent het vaker te doen) ook een geschreven versie uitprinten en dat werkt een stuk fijner.

Ondanks dat ik het c2c haken fijn vond zag ik er toch wel een beetje tegenop om er mee te beginnen want al die verspringende kleuren leek me best lastig. En dat was het ook. Met 5 bollen eraan raakte het al gigantisch in de knoop en ik was er nog lang niet met het aantal bollen.


Na even nadenken maakte ik deze bollenhouder ..... super simpel maar wat heeft me dat een hoop werk en stress bespaard. Op het hoogtepunt had ik er 12! bollen aan Verraste emoticon.
Omdat je voor elke verspringing van kleur een andere draad gebruikt wordt de deken ook aan de achterkant mooi en zie je geen verschil met de voorkant. Alleen het wegwerken van alle draadjes is iets minder leuk.



De candy cane stitch en de pompoms maken het helemaal af en geven het een extra kersterig gevoel!




Ik vind hem ontzettend leuk geworden en ook bij Tess valt hij in de smaak!!




Garen: Stylecraft Special DK: Duck Egg, White, Walnut, Mocha, Lipstick, Stone, Storm Blue, Black
Haaknaald: 4,5
Afmeting: ca. 75 cm breed x 80 cm hoog inclusief de rand
Patroon: gemaakt in Stitch Fiddle

You May Also Like

0 message(s)