Vissen

- november 15, 2019


Mijn kladpapiertjes veranderen steeds vaker in mooie achtergronden.
Dit vel is het resultaat van het schoonmaken van mijn blendingtools samen met stencils. Soms heb ik nog meer lol in het maken mijn kladpapiertjes dan de achtergronden in mijn boekjes. Want dan maakt het niet uit wat ik doe, ik speel maar wat zonder na te denken, daar heb ik in mijn boekjes nog wel eens moeite mee.

Ik was zeer content met deze achtergrond maar helaas plakte ik hem verkeerd om op mijn pagina. En daardoor viel mijn plan in duigen.

Ik probeerde het nog op te lossen door rondom de mandala stencil te gebruiken...

...maar dat hielp helaas niet meer.
Op mijn ideeën lijstje stond 'iets met vissen' dus ik besloot van deze mooie achtergrond een kleurrijke school vissen te maken. Ik zocht een vis op pinterest, sneed hem uit met mijn silhouette en gebruikte de mal om hem op de pagina te tekenen.

Achteraf had ik eerst even een laag mod podge of matte medium aan moeten brengen want toen ik met de sterk verdunde night van Dina Wakley over het printerpapier ging begon het gevaarlijk te bobbelen. Gelukkig trok dat toch weer goed weg en ik kon zelfs hier en daar een extra laagje aanbrengen.

Als laatste tekende ik nog  een lijntje met witte posca om de vissen, wat luchtbelletjes hier en daar en spetterde wat witte inkt.

You May Also Like

0 message(s)