Uit mijn comfortzone

- oktober 25, 2019

Iets wat je zelf niet kan vind je vaak juist mooi.
Zo houd ik bijvoorbeeld van de artsy manier van mixed media; het losse en 'slordige' tekenen, schilderen en schrijven, iets wat ik niet bij machte ben. Bij mij wordt het bijna altijd strak en 'netjes'. Niks mis mee maar ook het losse zou ik onder de knie willen hebben.

Om mezelf te stimuleren en uit mijn comfortzone te halen kocht ik de Mixed Media Collage Collective van Dina Wakley. Daarin zitten 30 dunne en 30 dikke vellen bedrukt met de art van Dina. Met het dunne weet ik wel wat ik er mee kan maar het dikke? Te dik om in een art journal te plakken.

Ik besloot om er een boekje van te maken, maar aangezien de vellen zowel aan de voor als achterkant bedrukt zijn was het even uitzoeken wat een beetje bij elkaar past. Ik plakte uiteindelijk 3 dubbelgevouwen pagina's aan elkaar met washi tape.

Helaas vergat ik een foto van de basis van deze pagina te maken maar aangezien de pagina's dubbel in het blok zitten kon ik met behulp van foto's en fotoshop de basis hieronder alsnog laten zien. Alleen het zwart witte washi tape ontbreekt ;)


Met night, cheddar, wit en turquoise van Dina Wakley bracht ik de pagina's samen tot 1 geheel om daarna echt niet te weten wat verder te doen.
Uiteindelijk is dit er uitgerold en alhoewel ik er tevreden over ben is het (nog) niet mijn ding. Ik moet mijn draai er nog even in vinden.


De tag knipte ik uit de pagina van een boek, het meisje komt ook uit het blok, ertussen zit wat verbandgaas en met wat washi tape bracht ik nog wat accenten aan.

You May Also Like

1 message(s)