Fleurige bloem

- september 06, 2019

Deze spread maakte ik toen het om en nabij de 40 graden was.
Ik had het zo lang mogelijk vol gehouden buiten, in de schaduw dat wel, maar op een gegeven moment was het echt niet meer te doen en trok ik mij terug op mijn hobby kamertje. Ook niet het koelste plekje in huis maar met een ventilator erbij was het te doen.

De achtergrond maakte ik een paar dagen eerder met de spray paints van de action in mijn favoriete kleuren. Helaas werken de sprays niet zo goed meer. Ondanks dat ik de spuit mondjes schoon gemaakt heb en de verf verdund sprayen ze alleen nog dikke stralen. Ook een ander spuitmondje helpt maar weinig en dus moest ik het op de pagina gaan verdunnen met water.


Maar wat geeft dat een geweldig mooi effect!
Op sommige plekken lijkt het net aquarel verf en op andere blijft de verf dikker waardoor er een marmer effect ontstaat. Leuk dat de basis, ondanks dat ik wederom met dezelfde kleuren werk, er weer heel anders uit ziet.

Op pinterest zag ik iets wat me enorm aansprak en ik besloot het op deze pagina uit te proberen. De bloem tekende ik op een kladje en bracht hem met carbon papier over op de pagina. Daarna ging ik met de Dylusions en color sticks van Jane Davenport aan de slag om de blaadjes te kleuren. Ik probeerde zoveel mogelijk de kleuren van de achtergrond mee te nemen in de blaadjes maar wilde er nog wel wat andere kleuren aan toevoegen.


Rondom de bloem stencilde ik nog wat cirkels en spetterde met witte acrylic inkt van Amsterdam. Met wat doodles om en in de bloem maakte ik het verder af.
De quote is weer van Tim Holtz.

You May Also Like

0 message(s)