Wandering Mind

- augustus 08, 2019


Deze quote vond ik pas toen de spread helemaal klaar was.
Maar meteen toen ik hem zag dacht ik 'die is heel toepasselijk'. Want ja, ik heb nogal eens last van een wandering mind, oftewel afdwalende gedachten.....

Not only does my mind wander, sometimes it walks off completely.

...en ja, soms gaan ze er compleet vandoor hahaha.
Het is er eentje van Tim Holtz's Small Talk Snarky, maar omdat ik dat lettertype wat te klein vond voor deze spread printte ik hem zelf uit.

Toen ik aan deze spread in mijn A4 Dylusions journal begon had ik iets heel anders in gedachten (wanneer niet), maar het is me nog niet eerder overkomen dat ik het ineens over een totaal andere boeg gooide...

Dit is hoe de pagina er na de eerste laag uit zag. Helaas heb ik er daarna geen foto's meer van gemaakt want ik was veel te druk met het bedenken van wat ik er in hemelsnaam mee moest beginnen nadat ik had gestencild en er op tissue papier gestempelde bloemen op had geplakt. Ik vond het helemaaaaal niet mooi en zat met de handen in het haar.

Ik was zo gefrustreerd dat ik na een tijdje de fles witte gesso pakte en er een dikke dot op spoot. Twee lagen later waren de tissue bloemen nog steeds goed te zien (en aan het eind nog steeds als je goed kijkt) maar ik besloot me er niet meer aan te storen en opnieuw te beginnen met heel andere kleuren.

Dylusions Postbox Read, Funky Fuchsia en Bubblegum Pink zijn de kleuren die ik koos en ik vind het een te gekke combinatie. Ik stencilde met diezelfde kleuren maar ook een paar andere zoals Crushed Grape en een turquoise acryl van Amsterdam. En ik wist meteen toen ik deze kleuren gebruikte dat ik een zwart/witte rand om de pagina wilde hebben omdat dat prachtig af steekt.

De bloemen tekende ik al eens eerder voor deze spread en ik bewaarde de mallen. De hartjes voor de bloemen knipte ik uit een gelli print. De steeltjes zijn een stempel van Dylusions die ik verkleinde en/of vergrootte en op tissue papier printte. Mijn eerste idee was om de transparante vlakjes wit te maken maar dat leek me toch te veel van het goede en besloot hier en daar een wit streepje te trekken.


Als laatste gaf ik de bloemen en steeltjes een schaduw met het stabilo all potlood en als finishing touch nog wat spetters hier en daar met oostindische inkt en witte acryl inkt. Op de één of andere manier maken die spetters het in mijn ogen altijd pas echt af.

You May Also Like

0 message(s)