Nice Things

- juli 19, 2019


Ik zet de bloemetjes wel buiten.
De meeste spreads die ik de afgelopen week maakte hebben allemaal bloemen. Elk op een andere manier, maar allemaal even leuk om te doen.

Deze bloemen maakte ik uit een gelli print.
Ik had laatst weer een gelli print sessie gedaan nadat ik mijn zelf gemaakte gelli plate omgesmolten had. Hij was nog in prima staat maar ik wilde er een grotere (bijna A4) van maken. Daarvoor kocht ik bij de action een ovenschaal waar ik hem meteen ook in kan bewaren. Wat mij de afgelopen tijd opgevallen is van deze zelf gemaakte gelli plate is dat hij in het begin hier en daar nog wel eens kan gaan scheuren maar na 2x omsmelten en opnieuw gieten was hij ontzettend stevig en bleef hij mooi.

Gelli printen is eigenlijk niets meer dan kliederen met verf maar zo ontzettend leuk om te doen. En de print wordt helemaal af als je er stencils en stempels op gebruikt. Hierboven nog een klein stukje van de print waaruit ik de bloemblaadjes knipte. Hij past perfect bij de achtergrond die ik met shadowpaint spray maakte.


Deze kleuren combi kwam me zo bekend voor, ik had het gevoel dat ik hem al eerder had gebruikt. En dat klopt ook bijna want ik gebruikte wederom vermiljoen en scharlaken, maar voor de oranje had ik toen een geel in de plaats.

Op een stuk kladpapier tekende ik een paar verschillende formaten blaadjes, trok ze over op de achterkant van de gelli print en knipte ze uit. De rest van de pagina spreekt voor zich.




You May Also Like

0 message(s)