Vingerverf Roosjes

- juni 18, 2019


Het maken van deze pagina was zeer bevredigend.
Op de laatste aantal pagina's had ik bijna alleen maar omgetrokken afbeeldingen of stencils ingekleurd. Niks mis mee, niets is relaxter dan lekker zitten kleuren Knipogende emoticon, maar het geeft me nog meer voldoening als ik zelf iets getekend en/of geverfd heb.

Op het YouTube kanaal van My Arty Heart deed ik een tijd terug dit idee op: roosjes vingerverven. Dat moest ik natuurlijk uitproberen want afgezien van dat het er makkelijk uit zag zag het er ook ontzettend leuk uit.

Ik heb dezelfde kleurstelling een beetje aangehouden maar voor de rest heb ik mijn eigen fantasie laten gaan. De eerste basislaag zette ik op met de acrylic spray paints van de Action. Op de linker pagina kun je goed zien hoe dat er uit ziet als je er geen water meer overheen spuit. Het wit van de pagina blijft hier en daar zichtbaar.

Dat vond ik geen probleem. Ik was ook niet van plan daar wat aan te doen, wilde alleen met de dylusions London Blue hier en daar nog wat accenten aanbrengen als het droog was. Maar toen ik daar mee begon merkte ik dat ik heel mooi die witte plekjes kon opvullen (zie rechter pagina hierboven). Doordat de spraypaint van de Action glanzend en glad is blijft de dylusions niet op de andere verf liggen als je er met een babydoekje overheen wrijft. Zo heb ik toch 3 kleuren blauw op de pagina maar op een hele subtiele wijze. En de stippelige structuur geeft een heel mooi effect. Daarna ging ik er nog met een paar stencils overheen in dezelfde blauw tinten.


Het maken van de roosjes was inderdaad niet moeilijk en het resultaat is hartstikke leuk.
De Quote printte ik in spiegelbeeld uit en trok hem met een witte gelpen over op tissue papier. Op deze manier komt de geschreven kant onderop te liggen en gaat de gel pen niet werken als je er met gel medium overheen gaat. Helaas bleef je het tissue papier zien, iets waar ik op een vorige pagina geen last van had. Met Neocolor II krijtjes heb ik het nog wat weg kunnen werken maar je blijft het een beetje zien helaas.





You May Also Like

1 message(s)