Koi

- juni 11, 2019


Ik wist al een tijdje wat voor kleuren combi ik voor deze laatste pagina in de 'golfjes cluster' wilde gebruiken.
Wat ik er verder mee wilde was een groot vraagteken en daarom duurde het best lang voor ik daadwerkelijk aan de achtergrond begon. Toen ik er eenmaal mee bezig was was ik echter niet meer te stoppen en had ik binnen no time deze pagina klaar.

Ik heb nog wel even getwijfeld of ik de koi zwart zou maken of ze oranje zou laten maar het laatste was natuurlijk veel logischer. De reden dat ik daar over twijfelde is dat ik het altijd zo zonde vind om een mooie achtergrond te 'verstoppen' en ik wist niet zeker of er genoeg te zien zou blijven als ik de koi oranje zou laten. Maar, samen met de borders, heeft dat fantastisch uitgepakt!
De koi tekende ik niet zelf, ik vond een afbeelding op het internet, de bloemen en lily pads (ik kan even niet op de Nederlandse naam komen) tekende ik wel zelf.

En wat ben ik blij met de aanschaf van de witte en zwarte dylusions. In de eerste instantie vond ik het onzin, ik heb witte en zwarte gesso en dat werkt ook prima maar voor deze pagina, en eentje waar ik nog mee bezig ben, gebruikte ik de zwarte dylusions om in te kleuren en wat werkt dat fijn! Het is zo ontzettend romig en dekkend (dit laatste geld vooral voor de zwarte) dat je er maar heel weinig van nodig bent en je je kwast niet vaak hoeft te vullen tijdens het schilderen.

Als je goed kijkt kun je de verschillende gebruikte stencils door de verf heen zien. Dat komt niet omdat het niet dekt maar omdat het wat opgehoogd wordt door de wat dikkere lagen van de gestencilde delen. Vooral in levende lijve ziet dat er erg gaaf uit!

Op deze laatste foto kunnen jullie nog even zien hoe alle golfrandjes er naast elkaar uit zien als je de 1e pagina opent. Zelf vind ik het een prachtig gezicht al die verschillende randjes.
Vooral de haaietandjes vind ik prachtig in combinatie met de rand van de laatste pagina.
Wil je de andere 2  pagina's van deze 'golfjes cluster' ook nog even bekijken? Klik dan hier en hier.

You May Also Like

0 message(s)