Being Different

- juni 24, 2019


Achtergronden maak ik vaak in clusters van 3, dan is er altijd wel 1-tje waaraan ik kan werken als de ander moet drogen. Ik heb van te voren bijna nooit een plan in het hoofd voor die achtergronden, dat ontstaat pas als ze klaar zijn.

De basis van deze achtergrond maakte ik met de acrylic spray paints van de Action. Heel eerlijk gezegd vind ik de zalmrode tint het minst mooi. Ik was dan ook erg verbaasd dat ik hem op papier wel mooi vind, waar hij meer oranje/rood lijkt, en zeker in deze combinatie. Met stencils en Postbox Red, Cut Grass en Vibrant Turqoise van Dylusions bracht ik wat accenten aan.

Ik vond het wel een moeilijke kleurencombi om wat voor te bedenken. En toen ik eenmaal had besloten dat ik er een spread met een meisje van ging maken twijfelde ik nog steeds of dat wel bij deze combi zou passen.

Maar wat heb ik mijzelf verrast!! Ik vind hem in 1 woord geweldig geworden!
De kleuren springen van de pagina en zonder de achtergrond al te veel weg te drukken komt het haar toch heel mooi naar voren.  Dat heb ik aan de binnenkant wat versterkt met Neocolor II krijtjes terwijl de buitenkant een beetje matter is gemaakt met witte dylusions paint. Het hoofd kleurde ik in met acryl verf, color sticks van Jane Davenport en Neocolor II.

De paar accentjes uit het stansblok van Art by Marlene; klaproos, golfjes en ruitjes (afval stukjes van de golfjes) maken het helemaal af. De quote is geprint  op een briefkaartje van de Hema en ingekleurd met chalk.

You May Also Like

2 message(s)