I have no idea...

- mei 06, 2019


...what I'm doing.
Een hele toepasselijke quote voor deze pagina want ik wist echt niet waar ik mee bezig was. Tot het moment dat ik met de bloemen begon verliep het vlekkeloos, en was ik ook zeer tevreden met het resultaat. Daarna werd het een beetje een lijdensweg.

Ik begon deze pagina in een 'nieuw' boekje.
Dit boekje maakte ik van pagina's die ik uit mijn Creative Journal van Dyan Reavely scheurde. Niet voor de fun zoals zij dat doet, maar omdat mijn boekje al na een paar gemaakte pagina's kapot ging in de naden. Ik stopte de uitgescheurde pagina's in een map met geen idee van wat ik er mee zou gaan doen.


Tot ik mij ineens bedacht dat ik van die pagina's ook boekjes zou kunnen maken zodat ik, als de pagina in mijn journal moet drogen, ik toch met iets anders verder kan gaan.
Met schilderstape plakte ik totaal 4 pagina's aan elkaar, dat werd naar mijn mening dik genoeg, en ik gebruikte ook een paar afgeknipte golf randjes.
In totaal maakte ik 3 boekjes en te zijner tijd zal ik ze gaan inbinden.

Voor de achtergrond ging ik weer aan de slag met mijn schadowpaints en dit keer strooide ik er wat effect zout op wat een heel mooi...effect geeft Emoticon met brede lach. Stempels en stencils deden de rest.
Helaas was ik even vergeten dat ik de shadowpaint laag (na mijn ervaring van de vorige keer) wilde fixeren voordat ik verder zou gaan. De paint blijft nl werken als er een ander medium overheen gebruikt wordt. Wit bleef daardoor wegtrekken wat vooral op de bloemen hieronder heel duidelijk te zien is.

Uiteindelijk heb ik er in deze fase nog een laagje gel medium overheen gegooid. Dat was ook geen daverend succes want de kleuren vlogen alle kanten op. Maar toen het droog was waren ze wel ineens een stuk intenser geworden.
Met een witte acryl stift van de action heb ik de bloemen voor de zoveelste keer wit gemaakt en dit keer pakte het aardig goed. De rest was daarna een fluitje van een cent.


You May Also Like

0 message(s)