Mrs. Trol

- november 23, 2018


Al heel lang stond het haken van een Gnome op mijn to do list en nu kan ik het afvinken. Alhoewel.....
ook de Gnomes zonder benen vind ik leuk dus wie weet komt er daar ook nog 1-tje van.
Voor nu haakte ik Mrs. Trol, die sprak me wel heel erg aan, en wie weet volgt Mr. Trol ook nog wel.

Hier en daar heb ik mijn eigen draai aan het patroon gegeven. Zo haakte ik een kant randje aan de jurk ipv er een stukje kant aan te naaien. De armen maakte ik ietsje langer en aangezien ik de omgeslagen rand van de schoenen zo leuk vond paste ik dat ook toe op de handschoenen.


Dat was even puzzelen maar uiteindelijk was ik tevreden.
Heb je dit patroon ook en vind je zo'n handschoentje ook leuk? Hieronder hoe ik het deed:

Haak de arm zo lang als je hem wilt en begin daarna met de hand in donkergrijs:
  1. 1 toer v 
  2. 1 toer v in de achterste lus
  3. haak nu verder volgens het patroon tot je handje klaar is.
  4. houd het werk met het handje naar beneden voor je. Hecht aan in een lusje dat ontstond in toer twee. Haak 5 toeren vasten. Hecht af. Sla het boordje om.





Garen: Phildar Coton 3
Haaknaald: 3
Patroon: Mrs. Hooked

You May Also Like

2 message(s)