Een MissBackxel

- oktober 06, 2018


Hahaha, het klinkt als misbaksel maar dat is het toch echt niet.
Het is zelfs het 1e gehaakte vest dat naar mijn zin is. Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen.

Mijn 1e poging ligt nog steeds ergens onderin de kast in een mand. Hij is bijna klaar maar hij zat niet lekker en ik vond hem eigenlijk helemaal niet zo mooi :-(
De 2e poging, het Ibiza Vibes vest van Annah Haakt, had ik bijna klaar maar moet ik weer uithalen want hij is veel te groot. Het was ook niet zo slim om aan dat vest te beginnen terwijl ik aan het diëten was 😒. Die moet ik volgend voorjaar dus opnieuw haken.


De bollen voor dit vest had ik afgelopen winter al in huis gehaald. Ik wist toen nog niet precies welk vest ik wilde maken want ik heb meerdere leuke patronen, maar uiteindelijk koos ik voor het vest van MissBackxel. Naast het originele patroon, gehaakt met Drops Cloud en haaknaald nr. 9,  heeft ze een aanvulling geschreven voor Royal van de Zeeman en haaknaald nr 4,5. Daarnaast heeft ze een aantal aanpassingen gemaakt voor oa een wat aansluitender model en een gestroomlijnder capuchon.


MissBackxel adviseert om eerst het origineel te haken en dan pas het patroon met de aanpassingen. Eigenwijs als ik ben ben ik natuurlijk gelijk met het aangepaste patroon begonnen en dat was goed te doen. Tussendoor heb ik wel regelmatig gepast en maar twee keer een gedeelte uit hoeven halen. De eerste keer omdat ik toch liever voor het aansluitender model ging en de 2e keer omdat ik hem bij nader inzien toch te lang vond (geen idee of hij ook uit gaat zakken en daar wilde ik wel een beetje rekening mee houden).
Hieronder kun je duidelijk de iets getailleerde lijn van het aansluitende model zien.


Ik vond het heel erg spannend om voor de 3e keer aan een vest te beginnen, het is tenslotte geen klein project, maar ik ben heel blij met het eindresultaat. Hij zit lekker en is heerlijk warm.
Het was ook een fijn model om te haken omdat het vrij snel weg haakt en daardoor smaakt het nu naar meer 😉
Gauw maar eens kijken wat voor leuke kleurtjes de Zeeman op dit moment in het assortiment heeft.

Garen: Zeeman Royal Olijfgroen ongeveer 7 bollen
Haaknaald: 4,5
Patroon: MissBackxel + aanvulling voor Royal van de Zeeman

You May Also Like

0 message(s)