Tasje voor een klein meisje

- september 28, 2018


Wéér een verzoek nummertje en het enige dat ik meekreeg was dat het een tasje voor een klein meisje moest zijn.
Qua kleur en model werd ik vrijgelaten en na een bezoekje aan Pinterest, waar ik de wereld aan kleine, leuke tasjes tegen kwam, vond ik het Uil tasje het leukst. Ik heb verder niet gezocht naar een patroon, het is tenslotte vrij simpel, maar voor de liefhebbers hieronder een korte beschrijving van hoe ik hem m(h)aakte 😉.


Ik had nog wat restjes liggen van het eReader hoesje dus ik kon gelijk beginnen.
Ik startte met ongeveer 35 lossen (ik haak er altijd iets meer als ik niet zeker weet hoeveel ik nodig heb want het overtollige haal je makkelijk weer uit), haakte aan weerszijden van de ketting 30 stokjes en op de hoeken elk 3 stokjes zodat ik op 66 uit kwam. Het 'blokjes' patroon (hier de uitleg) moet nl deelbaar zijn door 3. Ik haakte in het rond dus elke toer sluiten met een halve vaste.
Na 10 toeren verwisselde ik van kleur en haakte nog 4 toeren (eindigen met een toer lossen en vasten). Het hengsel haakte ik er meteen aan vast met een ketting van, als ik het goed onthouden heb, 100 lossen, vast zetten met een vaste aan de andere kant en terug over de ketting met vasten.

Voor de ogen haakte ik in een magische ring met zwart 12 stokjes. Aanhechten met wit en in elke steek 2 stokjes en in de volgende toer om en om 1 stokje en 2 stokjes in dezelfde steek.

De snavel bestaat uit 6 lossen, v in de 2e losse vd naald + nog 4 vasten (5). Keer om en haak 3 vasten op de vorige vasten en haak de laatste 2 samen. Herhaal tot je nog maar 1 v hebt.
Het bloemetje vond ik op Pinterest.

Een kleine 2 uurtjes later was het tasje al klaar. Heerlijk zo'n klein en snel projectje tussendoor!

Garen: Restjes Yarn & Color Epic en dubbeldraads Phildar Coton 3 (zwart en oranje)
Haaknaald: 4
Patroon: Geen

You May Also Like

1 message(s)