Mini pannenlappen

- augustus 20, 2018


Voor het speel keukentje van kleindochter Tess haakte ik deze mini pannenlappen.
Dezelfde die ik voor haar mama haakte, dat is natuurlijk wel zo leuk!

Dochterlief knapte een tweedehands IKEA keukentje op met een likje verf en een mooi stukje behang (echt een plaatje geworden!) en daar passen deze zwart/witte pannenlapjes perfect bij.


Ik haakte ze volgens het patroon van de normale pannenlappen maar met dunner garen en paste de steekverhouding iets aan: 

* In plaats van 20 lossen haakte ik er 15 en daarna 20 vasten in de ring.
Daarna begon ik met 4 stokjes (of 3 begin lossen en 3 stokjes), 1 stokje-een losse-1 stokje in dezelfde steek, 4 stokjes. Keer je werk.
5 stokjes (of 3 begin lossen en 4 stokjes), 1 stokje-een losse-1 stokje in de tussenruimte van de vorige toer, 5 stokjes. Keer je werk
6 stokjes (of 3 begin lossen en 5 stokjes), 1 stokje-een losse-1 stokje in de tussenruimte van de vorige toer, 6 stokjes. Keer je werk.
Elke toer heb je aan weerszijden 1 stokje meer. 
Ga zo door tot je 14 toeren gehaakt hebt.


Werk de pannenlap af met een tricot steek. In dit geval haakte ik een mini tricot: *halve vaste in de ruimte tussen twee stokjes, 2 lossen, 1 v in de 1e losse, halve v in de volgende tussenruimte* herhaal tot je rond bent. Haak rond het oogje in elke vaste een tricot steek. 



Zo leuk al dat mini keukengerei van de IKEA! Er gaat een compleet nieuwe wereld voor mij open 😂.


En Tess is blij met haar verjaardagskado!!

Garen: Phildar Coton 3
Haaknaald: 2,5
Patroon: aangepast patroon van Opoe's gehaakte pannenlap

You May Also Like

0 message(s)