Bobbiny zomertas

- mei 02, 2018


Hebben jullie dat nou ook?
Je hebt zoveel leuke patronen en ideeën en toch weet je niet wat te haken omdat niets je aanspreekt :-( Het overkomt me de laatste weken vaker dan ik zou willen helaas.

Wat ik wel al een tijdje wist is dat ik weer eens een tas zou willen haken. De eerste tas die ik haakte gebruik ik nog altijd met veel plezier, maar van tassen kun je nooit genoeg hebben 😉. Ik had echter nog steeds niet HET patroon gevonden, tot ik op een bobbiny tas stuitte. Het eenvoudige model en dikke garen spraken me meteen aan.


Ik bestelde 2 strengen bij de Haakfabriek en kreeg het patroon van de zomertas er gratis bij.
En toen begon de workout want man, dat viel nog niet mee. Het is dik, stug en doordat ik een andere haaksteek toepaste, en een haaknaald kleiner, ging het haken vrij zwaar. Manlief zat hoofdschuddend naar mij te kijken en vond het 'haken van niks' hahahaha.

Maar ondanks dat het zwaar werk was en ik niet veel toeren achter elkaar kon haken ging het super snel...



...en voor ik het in de gaten had had ik hem af (het waterflesje was mijn leidraad, die moet er in passen).

De originele zomertas ziet er iets anders uit dan die van mij, allereerst omdat daar een ster op zit. Die heb ik achterwege gelaten. Niet omdat ik dat niet mooi vind maar omdat ik het ontzettend eng vind om het er op te maken. Dat doe je namelijk met verf en stel je voor dat het mislukt.....
Maar ook zonder vind ik hem ontzettend gaaf geworden!

Het tweede waardoor hij er anders uit ziet is omdat ik niet in de achterste lussen van de steek gehaakt heb, ook niet in beide lussen, maar in de V van de steek. Daardoor krijg je een gebreid effect en dat vind ik erg mooi.

En als laatste heb ik om de handvatten heen gehaakt en daarna nog een toer halve vasten. Daardoor wordt het handvat iets robuuster.


Ik vind hem super geslaagd en het label van de haakfabriek maakt hem helemaal af!

Garen: Bobbiny Eucalyptus Green
Haaknaald: 9
Patroon: de Haakfabriek

You May Also Like

2 message(s)