Morning Rose colsjaal

- maart 17, 2018


Het haken staat even op een laag pitje; de zin is verdwenen.
Dat gebeurt wel eens vaker dus ik maak me nog niet zoveel zorgen. Voor nu houd ik het daarom lekker bij lezen want er staat nog een hele rits boeken te schreeuwen om mijn aandacht.

Deze Morning Rose coljaal is het laatste werkje dat uit mijn haaknaald kroop en was heerlijk om te haken want het is een leuk patroon en met het dikke garen is hij supersnel klaar.

Maar voordat het zo supersnel ging deed ik een ongewilde haaknaald test.
Ongewild want, naïef als ik ben, dacht ik dat een haaknaald een haaknaald is, geen verschil behalve het handvat. Mijn enige ervaring is met de ouderwetse Prym haaknaald en mijn favorieten van nu: de Clover Amour haaknaald. En wat het haakgedeelte betreft zat daar voor mijn gevoel weinig verschil in. Maar dat gaat dus niet altijd op.

Bij mijn bestelling van de Morning Rose colsjaal bestelde ik een  KnitPro Waves haaknaald no 9 en toen het pakketje binnen kwam kon ik niet wachten om te beginnen. Maar jee, wat haakte dat broerd. In de eerste instantie weet ik het aan mijn onervarenheid met zo'n dikke naald en dik garen, maar na een naald of 5 was ik er al helemaal klaar mee. De naald moest ik telkens met kracht door de lus halen, het verliep niet lekker soepel, ook niet als ik losser ging haken.  Ten einde raad heb ik toen maar een Clover Amour no 9 besteld, in de hoop dat het daar aan zou liggen.


En gelijk bij het uitpakken zag ik het al: de breedte van de kop, wat een enorm verschil!
Daar waar de Clover taps toe loopt is de KnitPro een vierkant blok. En na een stukje testhaken wist ik het meteen: GEEF MIJ MAAR EEN CLOVER!! Met de Clover Amour no 9 haakte ik net zo soepel het dikke Pingouin garen als met naald 2,5 katoen. Goeie leer voor de volgende keer > geen andere haaknaalden meer voor mij!

Pingouin Pingo Dream is overigens een heerlijk zacht garen dat, mits met een goede haaknaald 😉, erg fijn haakt! En door de dikte van het garen komen de steken ontzettend mooi uit!

Garen: Pingouin Pingo Dream
Haaknaald: 9
Patroon: Bij Tante Roos

You May Also Like

0 message(s)