Gaten sjaal

- november 02, 2017


Deze sjaal, naar een patroon van Draad & Praat, krijgt de naam Gaten Sjaal door de opmerkingen van man en zoon. Die bleven maar vol houden dat een sjaal met zoveel gaten nooit warm kan zijn. Ik laat ze maar in de waan Knipogende emoticon

Super enthousiast was ik toen ik deze sjaal op de blog van Lisanne Multem voorbij zag komen en ook de kleur sprak me meteen aan.
Dat foto's echter nogal kunnen vertekenen bleek al snel toen ik de bollen Ecureuil van Phildar Looping in huis kreeg. Het is een roestbruine kleur ipv de okergeel/bruin die me voor ogen stond. Maar dat vond ik helemaal niet erg want wat een prachtige kleur is het . En wat een ontzettend fijn, zacht garen is de Looping.


Ik begon vol enthousiasme en in een ommezien had ik de sjaal af want het is niet alleen zacht, het garen is ook lekker dik. En met haaknaald nummer 6 en het fijne gaten patroon ;-) ben je zo klaar.


Aangezien ik er nog lang niet zat van was, het is een heerlijk patroon terwijl je naar Netflix zit te kijken, begon ik aan sjaal nummer 2. Dit keer met Royal van de Zeeman en nu wel in de kleur okergeel.


Ook die was weer snel klaar dus vroeg ik onze dochters of die misschien ook nog zo'n mooie sjaal wilden hebben. Dat was natuurlijk niet tegen dovemans oren gezegd!
Ze kozen allebei voor de  olijfgroene Royal van de Zeeman, ook zo'n prachtige kleur!


Inmiddels zijn ook die sjaals af en ben ik naarstig op zoek naar een nieuw, vlot Netflix patroon.


Het zijn lekker lange sjaals geworden: ca. 2.60 m inclusief de franjes en  ca. 40 cm breed.
Een mooi leren label van de Haakfabriek erop en ze zijn helemaal af!


Gebruikt garen: Phildar Looping Ecureuil 5 bollen, Zeeman Royal olijf groen 3 bollen en oker geel 3 bollen
Haaknaald: 6

You May Also Like

0 message(s)