Een nieuwe hobby.....

- oktober 23, 2017



...alsof ik er nog niet genoeg heb Knipogende emoticon .

Ook ik ben aangestoken door het macramé virus. Het heeft even geduurd, ik moet altijd eerst even de kat uit de boom kijken, maar nu heb ik de smaak te pakken.


Vooral sinds ik het ontzettend leuke boek 'Macramé knoop er op los' van Franny Zedenius heb.
Ooit heb ik gemacrameed maar veel verder dan de weitas knoop ben ik nooit gekomen. Met dit boek hoop ik de fijne kneepjes van deze leuke hobby te leren.

Het leek me het handigst om eenvoudig te beginnen dus koos ik de dubbele plantenhanger uit. Op zich inderdaad een makkelijk project, maar het was nog een hele toer om de lange koorden uit de knoop te houden (de langste was 8m Verraste emoticon).


Ik wilde niet gelijk een hele dure rol touw kopen en daarom begon ik met een bol Chuncky cotton van byClaire in de kleur Sand. Een heerlijk zacht touw-achtig garen.
Heel fijn voor je handen en voor plantenhangers is het goed genoeg, maar voor een wandkleed zou ik het niet gebruiken. De draden hebben nogal de neiging uit elkaar te draaien en blijven daardoor niet mooi rond.


Het patroon uit het boek heb ik niet helemaal gevolgd want ik moest rekening houden met de hoogte van mijn raam, maar dat is nou juist leuk, je eigen fantasie er op los laten!

Op het moment ben ik nog met een paar plantenhangers voor mijn dochters bezig maar binnenkort ga ik toch echt beginnen aan een wand decoratie. Daar heb ik ontzettend veel zin in!

You May Also Like

0 message(s)