Kleurrijke sokken

- september 14, 2017


Sokken breien zag ik nooit zitten, ik heb een hekel aan dat gepruts met 4 naalden, maar sokken haken, dat leek me een leuke uitdaging.
Met  een patroon van de Kreafabriek, een SockAlong van een jaar geleden, en twee bolletjes Regia print begon ik aan dit avontuur. En ik leerde meteen een nieuwe steek, de verlengde vaste.


Het begin was vrij makkelijk en ik was in no time bij de wreef aangeland. Vanaf daar werd het wat lastiger, maar met goed opletten en tellen kon er weinig mis gaan.


Dat waar ik het meest naar uit zag, maar ook een klein beetje tegenop zag, viel me nog het allermeest mee; de hak. Ook hier gold goed opletten en tellen en dan ging het eigenlijk vanzelf.

Aan de hals en de boord heb ik mijn eigen draai gegeven omdat ik geen dubbelgeslagen boord wilde. Daarom haakte ik wat minder toeren voor de hals en daarna 6 toeren boordsteek.


Oowww en ik kan er nu al naar uit zien dat de dagen korter en kouder gaan worden want ze zitten toch lekker......!!!

You May Also Like

0 message(s)