Portemonneesluiting

- augustus 15, 2016

Net als zoveel haaksters kocht ook ik een paar portemonnesluitingen bij de Action.
En ik wist gelijk wat ik er mee wilde maken.
Geen portemonnee maar een etui. En dan met name een bril etui want ik kan nooit genoeg brillenkokers/etui's hebben.


Je ziet me bijna nooit met een bril (behalve mijn zonnebril) want ik ben er nog altijd een beetje te ijdel voor *bloos*, maar ik heb ze in alle soorten en maten.

Mijn inspiratie voor de kleuren kwam van het lapje wat ernaast ligt. Het was in de eerste instantie mijn bedoeling om hem te voeren. Maar aangezien ik nogal strak haak is dat eigenlijk helemaal niet nodig. Ik bewaar hem dus maar voor iets anders.


Ik haakte met Phildar Coton 3 en haaknaald 2,5 een cirkel tot ik 60 steken had bereikt. Vanaf daar haakte ik net zolang door tot hij hoog genoeg was en naaide hem aan de sluiting.
Voordat ik begon wist ik ook al wat ik erop wilde maken; het uiltje vond ik ooit een keer op Ravelry en is officieel een boekenlegger.

Natuurlijk is deze etui ook voor andere dingen te gebruiken.
Bijvoorbeeld voor haaknaalden.


Of als make-up tasje...


...of voor  pennen en potloden. Mogelijkheden te over ;)


Voorlopig neem ik hem in gebruik als etui voor mijn bril, maar ik sluit de mogelijkheid niet uit dat hij ooit voor één van bovenstaande dingen gebruikt gaat worden.

You May Also Like

0 message(s)