En daar is 'ie dan...

- maart 05, 2016

DE RIPPLE BLANKET!!

De laatste fase ging iets langzamer maar ik genoot er nog net zo van en de laatste steken haakte ik met pijn in het hart.
Maar wat is hij prachtig geworden, ik ben er zo ontzettend blij mee!!


En wat heb ik mezelf een hoop frustratie bespaard door elke dag, onder het genot van een kopje koffie, de draadjes van de dag ervoor af te hechten. Zo was het akelige karweitje toch nog een beetje aangenaam.


Omdat de zijkanten recht en netjes zijn hoeft er geen randje langs maar ik haakte nog wel 29 balletjes en naaide ze aan de golfjes.
( 6v in magische ring, 2v in elke vaste vd vorige toer (12v), 1v in elke vaste vd vorige toer (12v), 6x
2v samen haken (6v), balletje licht opvullen en de bovenkant dichtrijgen)





Ik heb hem gehaakt met haaknaald no 4 en Stylecraft Special DK in onderstaande kleuren:


Hij is 1.15 bij 1.70 en ik had van alle kleuren iets minder dan 1,5 bol nodig (alleen van petrol heb ik wat meer gebruikt omdat ik daar ook mee geëindigd ben).

Een nieuwe deken was al weer in de maak, maar omdat ik er niet tevreden over was heb ik hem uitgehaald.
Daar later meer over ;)

You May Also Like

0 message(s)