Rada de Rat

- januari 15, 2016

Al een aantal jaar zie ik ze voorbij komen, de Lalylala's.
Schattig vind ik ze, maar ik had zelf nooit de behoefte om er eentje te haken totdat mijn dochter bij mij kwam vragen voor een kraamcadeautje.
Naast alle Stip&HAAK beestjes liet ik haar ook de Lalylala's zien en ze vond Rada de Rat gelijk het leukst.
En zo ging ik dus voor het eerst een Lalylala haken.

Ze wilde hem graag in grijstinten en vond de kleur van het origineel erg mooi dus bestelde ik de Regia Tweed no 90.
De ontwerpster gebruikt verder eigenlijk alleen maar restjes, en ik besloot daarop ook in mijn voorraad te kijken naar bijpassende restjes.
Ik vond nog een mooie donkergrijze en donkerblauwe sokkenwol en voor het hoofdje nam ik Phildar Coton 3 Craie.

Het is de eerste keer dat ik een patroon tegen kom waarin een ontwerpster zoveel verschillende garens (en restjes) gebruikt en dat vond ik best een beetje raar, maar ook spannend.
Want je wordt gedwongen ander garen erbij te zoeken en ook al zoek je er garen bij van dezelfde naalddikte, je weet nooit precies hoe het uit gaat vallen.

Gelukkig hoefde ik alleen het hoofd een beetje aan te passen, die werd wat te groot naar mijn smaak, maar verder paste het allemaal perfect bij elkaar!

You May Also Like

0 message(s)