De omslagdoek

- februari 13, 2014

Steeds als er weer een omslagdoek voorbij kwam op de diverse haakblogjes zat ik er verlekkerd naar te kijken. Ik wilde ook één maken. Maar . . . . . wat voor kleur?? Met welk garen?? Heel lang heb ik er over na lopen denken en toen ik de omslagdoek van Haakzolder tegenkwam wist ik het . . . . . die kleuren wil ik gebruiken. Maar omdat ik het ook weer niet precies hetzelfde wilde heb ik nog een oranje in de mix gegooid.



Welk patroon ik wilde gebruiken wist ik al heel lang, het moest de South Bay Sjawlette worden, en je kunt hem hier vinden in een hele duidelijke, Nederlandse, beschrijving.
En zoals zovelen die mij voor gingen in het haken van deze sjaal vond ik het een super patroon. Het haakt zo lekker weg.
Ik had verwacht er veeeeel langer over te doen maar ik ben vorige week vrijdag, eind van de middag, begonnen (onder het kijken van de opening van de Olympische Spelen) en had hem gistermiddag al klaar.

Het enige wat een beetje lastig was was het bedenken van een afwerk randje.
Eigenlijk had ik een randje met kleine bolletjes willen haken. Randje in groen en de bolletjes om en om roze/oranje, zoiets als dit.
Maar na een paar keer wat uitgeprobeerd te hebben wist ik dat dat hem niet zou worden. Ze moeten dan nl ook allemaal aan de sjaal genaaid worden en het afhechten van al die draadjes zag ik echt niet zitten.
Aangezien ik ook geen leuk patroontje kon vinden ben ik zelf maar een beetje aan het stoeien gegaan.
Ik had een soortgelijk randje wel eens voorbij zien komen en na wat mislukte pogingen is dit er uiteindelijk uit gekomen.


En toevallig of niet, gisteravond zag ik dat de Haakzolder weer een nieuwe omslagdoek op de blog heeft gezet met bijna hetzelfde afwerkrandje, zo leuk! En de kleuren die ze voor die doek gebruikt heeft zijn ook al weer zo prachtig!

Het garen dat ik gebruikt heb is Merino Superfein en ik heb gehaakt met haaknaald no.3.
Het viel me nog wel een beetje tegen hoeveel bollen ik nodig had. Er zitten 7 bollen rood in, 1 bol roze, 1 oranje en 1 groen, maar dan heb je ook wel een lekker grote omslagdoek.


Ik ga nu eerst verder met een haakwerkje dat even was blijven liggen, maar ik heb al weer verschrikkelijk veel zin om aan een nieuwe South Bay Sjawlette te beginnen. 
Alleen nog bedenken welke kleur(en) . . . . .


---------- * Leuk dat je er was, groetjes Alma * ----------

You May Also Like

1 message(s)