Col sjaal en polswarmers

- december 28, 2013

Vanaf het moment dat ik de wol Azteca van Katia zag was ik verliefd, vooral op de rode, kleurnummer 7809. 
Jammer genoeg komt het op de foto totaal niet tot zijn recht. De kleuren zijn donkerder, veel warmer, en niet zo fel.
Ik nam twee bolletjes mee terwijl ik nog niet eens zeker wist wat ik er van wilde maken, maar ik moest er gewoon een paar van in mijn bezit hebben. 
Uiteindelijk heb ik me er toch maar weer eenvoudig af gemaakt met een col sjaal, maar daar leent deze wol zich gewoon ontzettend goed voor.


In plaats van de aanbevolen breipennen no. 5-5,5 besloot ik te gaan breien met pen no.10, gaat een beetje sneller en de sjaal wordt er ook  luchtiger van. Hij is gebreid in 2 recht, 2 averecht.


Omdat ik nog wat wol over had besloot ik er een paar polswarmers bij te maken. Die heb ik wel gebreid op pen 5, maar die waren zo af, meer als een halve dag heb ik er niet over gedaan.


Het patroon van deze polswarmers is heel eenvoudig en vond ik op Ravelry.

Bedankt voor je bezoekje/Thanks for stopping by
Groetjes, Alma

You May Also Like

0 message(s)