Smashbook 7

- april 06, 2013

Dit is mijn eerste poging om een Art Journal te maken. Ik heb hem gemaakt voordat ik de workshop van Anette heb gevolgd en het was dus even uit proberen hoe het allemaal werkt. Twee pagina's mislukten (gelukkig was ik zo verstandig niet rechtstreeks in mijn smashbook te gaan zitten kliederen) voordat dit resultaat eruit rolde. Het is een combinatie van een aantal Art Journal tutorials die ik op You Tube bekeken had. Ik ben er erg tevreden over maar of ik nog meer ga maken .......geen idee want dat geklieder is niet echt mijn ding.


Uit een tekenblok heb ik 2 pagina's op maat gesneden en heb met shadowpaint verschillende kleuren erop gespraid. Daarna gestempeld (de grote zwarte stippen en de kleinere stipjes). Toen een rand getrokken om de pagina, vakjes getekent en in gekleurd met zwarte stift en tippex (bij gebrek aan een goede witte stift). Tippex werkt goed alleen moet je er niet te vaak overheen gaan want dan gaat het korrelen. Hartjes, huisjes en wolkjes en reepjes voor de tekst geknipt uit een oud boek en er een beetje overheen geschilderd met gesso. De randen en de daken bewerkt met HB potlood nr. 9 en uitgesmeerd met de vingers en hier en daar met een wit schrijvende pen wat witte accenten aangebracht.

Bedankt voor je bezoekje/Thanks for stopping by
Groetjes, Alma

You May Also Like

0 message(s)