Sjaal

- september 19, 2012

Voor mijn werk heb ik een sjaal gehaakt met het aparte wol van Katia: Vienna. Toen ik dit garen voor de eerste keer zag dacht ik "wat moet je daar nou mee?". Maar na een bezoekje aan de website van Katia en het bekijken van een filmpje kwam ik erachter dat je op een heel makkelijke, snelle, manier een hele leuke sjaal kan maken met dit garen.

Het garen . . .  apart . . .

. . . maar een ontzettend leuk resultaat . . .


Voor deze sjaal heb ik 1 bol Katia Vienna en 2 verschillende kleuren (Fuchsia en Blauw/Groen) Katia Island gebruikt. De bol Vienna is in 3 stroken van gelijke lengte verdeeld. Ik heb een kleine verandering aangebracht in het patroon dat ze op het filmpje laten zien. Ipv lussen van telkens 5 lossen heb ik 4 lossen gehaakt en het aan elkaar haken van de stroken heb ik op de volgende manier gedaan: *1 vaste in boogje 1e strook, 2 lossen, vaste in boogje vd andere strook, 2 lossen, vaste in boogje vd 1e strook, 2 lossen, vaste in boogje vd andere strook etc. etc. Zo wordt hij aan beide kanten mooi.
Deze sjaal is gemaakt voor de winkel,  dus als voorbeeld. Zou ik hem voor mijzelf maken om te dragen dan zou ik 2 bollen Vienna nemen en elke bol in 2 stroken verdelen zodat je 4 stroken hebt. Dan wordt de sjaal langer en iets breder.

Bedankt voor je bezoekje/Thanks for stopping by
Groetjes, Alma

You May Also Like

1 message(s)