Surprises 1

- november 09, 2007

Op het moment ben ik met een projectje bezig waar ik nog niets van kan laten zien (ben ook nog maar net begonnen hoor :-D ) dus het kan ff duren voor er weer wat nieuws op de blog komt te staan. Maar aangezien de goede Sint al gauw weer in het land komt en de creatieve Sinten onder ons toch zeker een suprise willen maken heb ik deze foto's van vorig jaar eens even opgezocht. Misschien dat ze jullie aan een ideetje kunnen helpen ;-)

Deze computer is gemaakt door mijn jongste dochter voor haar Oma, die nogal eens problemen heeft met haar PC en dan bij de verschillende helpdesks (lees zoon en dochter) aan de telefoon hangt. Ze had al ontzettend veel pret toen ze er mee bezig was en tijdens de Sinterklaas avond was het een groot succes! De muis is gemaakt met een half ei van piepschuim. Grijs geverfd en de oortjes zijn van grijs vilt en de neus en snorharen van zwart papier. Hele lange staart eraan en de muis is aangesloten! Het toetsenbord heeft ze via google opgezocht en uitgeprint en het beeldscherm gemaakt in PSP. Achter de PC zie je een metalen "kooitje" staan. Helaas heb ik daar geen foto van gemaakt maar dat was de suprise van mijn man voor onze jongste dochter. Ze vroeg een hamster van de Sint, maar aangezien de veestapel hier volgens ons al groot genoeg is wilden we daar toch maar niet aan beginnen. Om haar toch te laten denken dat ze een hamster kreeg heeft hij een oud metalen boodschappenmandje omgekeerd op een plankje vastgezet. Daarin heeft hij een ster, gesneden uit een dikke plak ham, gelegd.
We hebben ons tranen met tuiten gelachen want ze dacht dus echt een hamster te krijgen maar toen ze de ster van ham zag kwam ze niet meer bij.

Diddle op zijn grote stuk kaas heb ik samen met mijn zoon gemaakt voor een meisje uit zijn klas die allemaal spulletjes van Diddl verzamelt.
Voor het hoofd is een klein plakje van het ei afgesneden en daar is een half balletje opgeplakt. De neus en ogen zijn zwarte kraaltjes, de oren van papieren cirkels en met verf en een zwarte stift zijn de oren en het gezichtje getekend. De oren zijn bevestigd door in het ei 2 inkepingen te snijden en ze daar in te schuiven. Met wat lijm en een saté prikker is het hoofd op de romp (half ei) vastgemaakt. Voor de armen is chenille draad gebruikt en de handjes zijn zelf getekend en aan het chenille geplakt (dubbele handjes zodat het draad daar mooi tussen valt). Voor de benen is een dik doord gebruikt en de voeten zijn halve piepschuim balletjes. De teentjes zijn erop getekend met een zwarte stift en de onderkant van de voetjes zijn roze geverfd. Het blauwe pakje is gemaakt van een klein stukje vilt. Omdat het kadootje natuurlijk ergens in moet kunnen hebben we een schoenendoos beplakt met geel papier en daar gaten op getekend en ingekleurd. Ik hoef vast niet te vermelden dat ze er erg blij mee was ;-)

You May Also Like

0 message(s)